Podjetje Rosenbauer Slovenija je na svetovnem zemljevidu gasilskih opremljevalcev – Smeli načrti po avstrijskem prevzemu – V treh letih še najmanj dvajset novih delovnih mest – Tržna niša bo postal Balkan
Rosenbauer Slovenija, proizvodnja in trgovina za gasilsko dejavnost Gornja Radgona, je od decembra lani v avstrijski lasti. Avstrijska skupina Rosenbauer, ki je sicer vodilni svetovni proizvajalec gasilskih vozil in opreme ter specialnih vozil za letališča in podjetja, je zdaj večinski lastnik donedavnega slovenskega proizvajalca gasilskih avtomobilov Mettis International. Skupina Rosenbauer skupaj zaposluje več kot 2000 ljudi, leta 2012 pa je ustvarila okoli 650 milijonov evrov prihodkov. Sedež skupine je v avstrijskem Leondingu pri Linzu, podjetje iz Gornje Radgone pa ima zagotovljeno svoje mesto na svetovnem zemljevidu gasilskih opremljevalcev.
Kot pravi direktor Marjan Cvikl, so znotraj skupine visoko cenjeni: »Lastniki iz Avstrije ne kažejo mišic. Gre za kulturen odnos, saj brez težav prisluhnejo našemu mnenju, ki lahko tudi obvelja.« Posle imajo zagotovljene, ker so se po odločitvi Avstrijcev, ki svoja hčerinska podjetja usmerijo v proizvodnjo serijskih izdelkov, posebej specializirali za izdelavo rezervoarjev za gasilska vozila – prihodnje leto načrtujejo izdelavo 100 rezervoarjev. Po naročilu pa bodo izdelovali vozila za prodajo doma in na Balkanu. »Želimo postati vodilni proizvajalec gasilskih vozil v Sloveniji in državah nekdanje Jugoslavije,« je razložil Cvikl. Ime Rosenbauer Slovenija je že prisotno drugod po svetu – prav zdaj so v proizvodnji v Gornji Radgoni vozila za nemško državno službo za zaščito in reševanje ter gasilski tovornjaki za Honduras, Indijo in Savdsko Arabijo. Gasilska vozila iz kraja ob reki Muri pa so med drugim letos že končala na Danskem.
Zaposlenih imajo 60 ljudi, od tega v proizvodnji 45. V treh letih bodo odprli še najmanj dvajset novih delovnih mest, kar je posledica že dogovorjenih poslov, zato direktor Matjan Cvikl karikirano pravi, da imajo delavci pri njih službo zagotovljeno vse do upokojitve. Profili delavcev, ki jih iščejo, so avtoličar, avtoklepar, avtomehanik, montažer, varilec in strojni inženir. Povprečne bruto plače so petindvajset odstotkov višje od zakonsko predpisane minimalne plače in se tudi redno izplačujejo. »Kadrovsko smo dobro zasedeni, čeprav tako izučeni delavci iz okolice redno odhajajo v želji po večjem zaslužku v sosednjo Avstrijo in je včasih težko najti delavce,« je dejal sogovornik. Zanimivo je, da na pogovorih za službo kandidate sprašujejo, ali so aktivni prostovoljni gasilci in vpeti v gasilska društva. »To seveda ni pogoj za službo, vendar tisti, ki je gasilec, lahko pri montaži opreme v vozilo uporabi svoje gasilske izkušnje,« je pojasnil Cvikl. Ob kadrovskih okrepitvah načrtujejo še korak naprej k robotizaciji dela proizvodnje, nakup večjega šotora, v katerem bo skladišče materiala, in morda dograditev proizvodne hale. Cilj je, da bi v treh letih povečali prihodke podjetja s šest milijonov evrov na osem milijonov.